Άρθρα

ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΤΟΥ ΤΕΧΝΟΥΡΓΕΙΝ

Καλώς ορίσατε στον κόσμο της

ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑΣ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ

 

Σας παρουσιάζουμε το σύγγραμμα ΠΑΝΟΥ Ι. ΠΟΛΥΧΡΟΝΟΠΟΥΛΟΥ, τέως καθηγητού Παιδαγωγικής Τεχνολογία στο Πανεπιστήμιο Πατρών με τίτλο: ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΤΟΥ ΤΕΧΝΟΥΡΓΕΙΝ: σπουδή της μεθόδου κατασκευής έργων ως τρόπου μαθήσεως και προαγωγής της βουλήσεως, της διανοήσεως και της δεξιοτεχνίας των μαθητών στα Νηπιαγωγεία, Δημοτικά, Γυμνάσια και Λύκεια.

 

Το σύγγραμμα αυτό αποτελείται από τρείς τόμους.

Ο 1ος τόμος φέρει τον τίτλο: ΦΙΛΟΣΟΦΙΚΗ ΘΕΜΕΛΙΩΣΗ, ΨΥΧΟ-ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ TEΚΜΗΡΙΩΣΗ ΚΑΙ ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΔΙAΔΡΟΜΗ.

Ο 2ος τόμος φέρει τον τίτλο: ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΗΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΜΕ ΕΠΕΞΗΓΗΜΑΤΙΚΑ ΔΕΙΓΜΑΤΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ.

Ο 3ος τόμος φέρει τον τίτλο: ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑΣ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΓΙΑ ΤA ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΚΑΙ ΤA ΓΥΜΝΑΣΙΑ.

 

     ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΠΡΑΓΜΑΤΕΥΕΤΑΙ ΤΟΥΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΩΣ ΠΡΟΣΦΟΡΟΥΣ ΤΡΟΠΟΥΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ ΕΛΛΟΓΩΝ ΚΑΙ ΕΥΛΟΓΩΝ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΩΝ ΜΕ ΣΤΟΧΟ ΤΗΝ ΠΡΟΑΓΩΓΗ ΤΗΣ ΚΑΤΑΝΟΗΣΕΩΣ ΤΟΥ ΤΡΟΠΟΥ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΩΝ ΦΥΣΙΚΩΝ ΦΑΙΝΟΜΕΝΩΝ ΚΑΙ ΤΗΝ ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΗ ΠΡΟΑΓΩΓΗ ΤΟΥ ΑΝΤΙΛΗΠΤΙΚΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΓΝΩΣΤΙΚΟΥ ΕΠΙΠΕΔΟΥ, ΚΑΘΩΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΠΡΑΞΙΑΞΩΝ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΩΝ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ.

     ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΜΙΑ ΣΠΟΥΔΗ ΤΟΥ ΠΡΑΤΤΕΙΝ ΚΑΙ ΣΤΟΧΑΖΕΣΘΑΙ ΓΙΑ ΜΟΡΦΩΤΙΚΟΥΣ-ΠΡΟΑΓΩΓΙΚΟΥΣ ΣΚΟΠΟΥΣ.

     ΕΧΟΝΤΑΣ ΔΙΑΠΙΣΤΩΣΕΙ ΟΤΙ Η ΧΩΡΑ ΜΑΣ, ΓΙΑ ΝΑ ΕΞΕΛΘΗ ΤΗΣ ΠΟΛΛΑΠΛΗΣ ΚΡΙΣΕΩΣ ΣΤΗΝ ΟΠΟΙΑ ΕΥΡΙΣΚΕΤΑΙ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΕΙΣ, ΑΝΑΘΕΩΡΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ ΣΕ ΠΟΛΛΟΥΣ ΤΟΜΕΙΣ, ΟΠΩΣ Ο ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΟΣ, Ο ΠΟΛΙΤΙΚΟΣ, Ο ΔΙΚΑΣΤΙΚΟΣ, Ο ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΣ, Ο ΚΡΑΤΙΚΟΣ-ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΣ ΚΑΙ Ο ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ, ΑΠΟΦΑΣΙΣΑ ΝΑ ΠΡΟΣΦΕΡΩ ΑΥΤΟ ΤΟ ΤΡΙΤΟΜΟ ΣΥΓΓΡΑΜΜΑ ΔΩΡΕΑΝ, ΠΡΟΚΕΙΜΕΝΟΥ ΝΑ ΒΟΗΘΗΣΩ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ, ΜΕΛΕΤΗΤΕΣ ΚΑΙ ΓΟΝΕΙΣ ΝΑ ΚΑΤΑΝΟΗΣΟΥΝ ΤΑ ΠΟΛΥΠΛΟΚΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΝ ΕΡΓΩ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΒΙΩΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΕΩΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΤΑ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΑ ΣΧΟΛΙΚΑ ΕΠΙΠΕΔΑ ΚΑΙ ΝΑ ΕΝΗΜΕΡΩΘΟΥΝ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ ΚΑΙ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΕΣ ΛΥΣΕΙΣ ΤΟΥΣ.

     ΕΛΠΙΖΩ ΝΑ ΤΟΥΣ ΒΟΗΘΗΣΩ ΝΑ ΑΠΟΦΑΣΙΣΟΥΝ ΝΑ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΠΟΙΗΘΟΥΝ, ΝΑ ΟΡΓΑΝΩΘΟΥΝ ΚΑΙ ΝΑ ΑΠΑΙΤΗΣΟΥΝ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΠΟΛΙΤΙΚΟΥΣ ΝΑ ΕΦΑΡΜΟΣΟΥΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΠΟΥ ΘΑ ΠΡΟΑΓΗ ΤΗΝ ΕΛΛΟΓΟ ΑΓΩΓΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΜΠΡΑΓΜΑΤΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΤΑ ΔΗΜΟΤΙΚΑ, ΣΤΑ ΓΥΜΝΑΣΙΑ ΚΑΙ ΣΤΑ ΛΥΚΕΙΑ.

ΠΑΝΟΣ Ι. ΠΟΛΥΧΡΟΝΟΠΟΥΛΟΣ

 

Copyright© 2017:  ΠΑΝΟΣ ΙΩΑΝΝΟΥ ΠΟΛΥΧΡΟΝΟΠΟΥΛΟΣ                                               

Ο συγγραφέας διατηρεί όλα τα δικαιώματα του βιβλίου του, στην Ελληνική και στις άλλες γλώσσες.  Έδρα: Αθήνα, Ιωνίας 28,  17121 Νέα Σμύρνη.

 

     Το παρόν βιβλίο, Παιδαγωγική του Τεχνουργείν, τόμοι 1ος, 2ος, 3ος, αποτελούμενο από κείμενα, πίνακες, σχέδια και φωτογραφίες,  εκδίδεται σε ηλεκτρονική μορφή? e book? και αναρτάται στον ιστότοπο της Ενώσεως Τεχνολόγων Εκπαιδευτικών (Ε.Τ.Ε.):  www.ete.gr.

     Προσφέρεται με ελεύθερη πρόσβαση σε κάθε ενδιαφερόμενο? ερευνητή, καθηγητή δάσκαλο, νηπιαγωγό, γονέα, πολίτη.  Ο συγγραφέας διατηρεί το δικαίωμα να παραχωρήσει το έργο αυτό και σε άλλους φορείς, όπως την Ο.Λ.Τ.Ε.Ε., τον ΚΑΛΛΙΠΟ του Μετσόβιου Πολυτεχνείου, το Εθνικό Ίδρυμα Ερευνών, το Πανεπιστήμιο Πατρών κ. ά, προκειμένου να το αναρτήσουν στον δικό τους ιστότοπο.  Η παραχώρηση αυτή δεν στερεί από τον συγγραφέα τα πνευματικά του δικαιώματα επί του έργου του, το Copyright ούτε το δικαίωμα να εκδώσει το βιβλίο σε έντυπη μορφή ή να το παραχωρήσει σε κάποιον εκδοτικό οίκο για έκδοση.   Ο συγγραφέας διατηρεί το δικαίωμα να ζητήσει την πάραυτη απόσυρση από τον ιστότοπο ή τους ιστότοπους που το έχει παραχωρήσει, αν το κρίνει αναγκαίο.  Για την παραχώρηση αυτή ο συγγραφέας δεν ζητά αποζημίωση ή αμοιβή από την Ε.Τ.Ε, ή άλλον φορέα, παρά μόνον αναγνώριση της προσφοράς του, με την προϋπόθεση ότι η Ε.Τ.Ε ή άλλοι φορείς δεν θα χρεώνουν τα μέλη τους και τους άλλους χρήστες για την ανάγνωση του βιβλίου ή και την δυνατότητα της εκτυπώσεώς του, με ίδια μέσα, αφού αποτελεί χορηγία του συγγραφέα.

 

     Επιτρέπεται η δωρεάν ανάγνωση του βιβλίου από την παρούσα ιστοσελίδα καθώς και η εκτύπωσή του από τους ενδιαφερομένους, με την αυστηρή προϋπόθεση της ατομικής του χρήσεως και ΟΧΙ της επανεκδόσεως ή και της εμπορίας του.  Επιτρέπεται επίσης η παράθεση χωρίων του βιβλίου από άλλους ερευνητές και συγγραφείς, σε δικές τους μελέτες ή άρθρα αναφοράς, με την αυστηρή προϋπόθεση της ακριβούς αναγραφής της πηγής προελεύσεώς των.

 

Γραμματοσειρά:  Garamond 13.

Σχήμα:  17 x 24

ISBN  1ου τόμου: 978-618-83246-2-6.  Αριθμός σελίδων: 656.

ISBN  2ου τόμου:  978-618-83246-1-9.  Αριθμός σελίδων:  663.

ISBN  3ου τόμου:  978-618-83246-0-2.  Αριθμός σελίδων:  757.

ISBN  συνολικού έργου 3 τόμων:  978-618-83246-3-3.

     Ο 1ος τόμος του βιβλίου Παιδαγωγική του Τεχνουργείν έχει τον τίτλο «Φιλοσοφική Θεμελίωση, Ψυχο-παιδαγωγική Τεκμηρίωση και Ιστορική Διαδρομή», και χωρίζεται σε τρία μέρη.  Το πρώτο μέρος, «Το Ιστορικό, Παιδαγωγικό και Ψυχολογικό Υπόβαθρο της Εμπράκτου Αγωγής», συντίθεται από τρία κεφάλαια:  «Συνοπτική Εξιστόρηση της Παιδαγωγικής Χρήσεως της Χειροτεχνίας και της Τεχνολογίας», «Παιδαγωγική και Παιδαγωγία» και «Ψυχολογικά Χαρακτηριστικά των Νηπίων και των Παιδιών».  Στο μέρος αυτό καταγράφεται, με λόγο συνοπτικό, η ιστορική διαδρομή της παιδαγωγικής χρήσεως της χειροτεχνίας/τεχνολογίας, και τίθενται τα θεμέλια, παιδαγωγικά και ψυχολογικά, εις τα οποία βασίζεται η παρούσα σπουδή του τεχνουργείν. 

     Το δεύτερο μέρος, «Μάθηση και Μόρφωση δια του Πράττειν και του Στοχάζεσθαι», αποτελείται από δύο κεφάλαια:  «Η Μορφωτική Αξία του Κατασκευάζειν Αντικείμενα που Περιέχουν Λόγο» και «Η Εκπαιδευτική και η Διαπαιδαγωγητική Αξία της Εργασίας».  Σ? αυτό το μέρος εκτίθεται η βασική προβληματική:  παιδαγωγική, ανθρωπολογική, κοινωνική και φιλοσοφική, περί του αποτελεσματικού τρόπου και περί του δέοντος σκοπού της αγωγής των μικρών παιδιών, προσχολικής και σχολικής ηλικίας, καθώς και των προϋποθέσεων της αγωγής και της προαγωγής των.

     Το τρίτο μέρος, «Η Χρήση της Τεχνουργίας στην Διαπαιδαγώγηση και στην Ψυχο-σωματική Διάπλαση των Μαθητών», συντίθεται από δύο κεφάλαια:  «Η Παιδαγωγική Χρήση του Τεχνουργείν» και «Προς μία Φιλοσοφία της Παιδαγωγικής Τεχνολογίας».  Σ? αυτό το μέρος διατυπώνoμε με τρόπο συστηματικό και εμπεριστατωμένο, τις θεμελιώδεις θέσεις μας που είναι και οι προτάσεις μας περί της παιδαγωγικής χρήσεως της τεχνολογίας. Αυτά τα επτά κεφάλαια συγκροτούν τον πρώτο τόμο του παρόντος βιβλίου.

     Ο τόμος αυτός συνιστά μία συστηματική θεωρητική εισαγωγή στον έμπρακτο παιδαγωγικό λόγο και ενδιαφέρει ιδιαιτέρως τους παιδαγωγούς  ερευνητές του σχολείου εργασίας και τους ιστορικούς μελετητές του εκσυγχρονισμού και της τωρινής εξελίξεώς του.  Ενδιαφέρει τους ψυχολόγους που ειδικεύονται στην νοημοσύνη, και ιδίως την πρακτική νοημοσύνη και στον Πιαζέ, καθώς και τους κοινωνιολόγους της εκπαιδεύσεως.  Αποτελεί το ?θεωρητικό? υπόβαθρο του βιβλίου.

 

     Ο 2ος τόμος του βιβλίου Παιδαγωγική του Τεχνουργείν φέρει τον τίτλο «Διδακτική Μεθοδολογία και Εργαστηριακή Εφαρμογή της Παιδαγωγικής Τεχνολογίας με Επεξηγηματικά Δείγματα Κατασκευών», και αποτελείται από τρία μέρη:  «Διδακτική Μεθοδολογία, Οργάνωση του Εργαστηρίου Τεχνολογίας και Εργαστηριακή Εφαρμογή της Π.Τ.Χ.», «Δείγματα Έργων Κατασκευασθέντων στο Εργαστήριο Παιδαγωγικών Κατασκευών», και «Παραρτήματα:  Συμπληρώσεις και Προεκτάσεις».  Το πρώτο μέρος περιλαμβάνει τα κεφάλαια  «Διδακτική-Μαθησιακή Μεθοδολογία της Π.Τ.Χ.», «Οργάνωση και Λειτουργία του Σχολικού Εργαστηρίου Τεχνολογίας», «Εργαστηριακή Εφαρμογή της Παιδαγωγικής Χειροτεχνίας και Τεχνολογίας», και «Κατασκευές με Τυποποιημένα Παιδαγωγικά Υλικά».

     Το δεύτερο μέρος περιέχει το κεφάλαιο «Απεικόνιση, Αναλυτική Παρουσίαση και Επεξηγηματική Περιγραφή Κατασκευών κατά Κατηγορία», και το κεφάλαιο «Δειγματική Παράθεση Τεχνικών Εκθέσεων Φοιτητών».  Σε αυτό το μέρος παρατίθενται τα αιτιολογικά κείμενα, αυτά που αιτιολογούν, δικαιολογούν και επεξηγούν το γιατί και το προς τι των περιλαμβανομένων έργων, και βεβαίως, τα επιλεγμένα έργα που κατασκεύασαν οι φοιτητές μας, κατά την διάρκεια της λειτουργίας του Εργαστηρίου, καθώς επίσης και μαθητές ελληνικών και ξένων σχολείων.  Αυτά τα έργα συνθέτουν το εικονικό, παραστατικό «ορυχείο» του βιβλίου?  την «ενδοχώρα» του, ή καλύτερα, το μέρος των αντικειμένων, το οποίο συμπληρώνει το μέρος των κειμένων:  επεξηγημένα και επεξηγηματικά δείγματα των έργων των φοιτητών του εργαστηρίου μας, καθώς και συλλογή έργων διαφόρων μαθητών και νηπίων.  Ουσιαστικά, αυτό το μέρος αποτελεί ένα «δεύτερο» βιβλίο, το βιβλίο των «έργων», σε αντίστιξη με το βιβλίο των «λόγων».

     Το τρίτο μέρος συγκροτείται από τέσσερα παραρτήματα:  «Σημειώσεις από τις Διδασκαλίες των Μαθημάτων Π.Χ.Τ.1 και Π.Χ.Τ.2», «Θέματα Εξετάσεων και  Ερωτηματολόγιο», «Δείγματα Βιβλίων που χρησιμοποιούνται στο Μάθημα Σχεδιασμός και Τεχνολογία στα Δημοτικά και στα Γυμνάσια της Κύπρου, της Ισπανίας και των Η.Π.Α.», και «Τιμητική Αναφορά στον Παιδαγωγό Κώστα Σέττα».  Στο μέρος αυτό επιχειρούμε μίαν επέκταση και έναν εμπλουτισμό του πεδίου των κατασκευών, παρέχοντας μία σύνοψη των διδασκαλιών των μαθημάτων, όπως τις κατέγραψαν μερικοί φοιτητές μας.  Επίσης, κάνομε μία τιμητική αναφορά, αποδίδομε ένα χρεώστειο στον πρωτοπόρο καθηγητή του μαθήματος της Παιδαγωγικής Χειροτεχνίας στις παλιές Παιδαγωγικές Ακαδημίες Κώστα Σέττα, παραθέτοντας μερικές σελίδες από το βιβλίο του Παιδαγωγική Χειροτεχνία.

     Ο τόμος αυτός συνιστά μία συστηματική σπουδή της διδακτικής και της μαθησιακής μεθοδολογίας του εμπράκτου παιδαγωγικού λόγου και της εργαστηριακής εφαρμογής του στα σχολεία, και ενδιαφέρει ιδιαιτέρως τους εκπαιδευτικούς των δημοτικών και των γυμνασίων, καθώς και του νηπιαγωγούς. Ενδιαφέρει επίσης τους ερευνητές παιδαγωγούς της διδακτικής μεθοδολογίας και τους ψυχολόγους που ειδικεύονται στην μάθηση και την διδασκαλία.  Αποτελεί το ?μεθοδολογικό? μέρος του βιβλίου. 

     Ο 3ος τόμος του βιβλίου Παιδαγωγική του Τεχνουργείν  είναι πιο εξειδικευμένος, αφού παρουσιάζει τα αναλυτικά προγράμματα Παιδαγωγικής Χειροτεχνίας και Τεχνολογίας που έχομε εκπονήσει για όλη την εννιάχρονη υποχρεωτική εκπαίδευση, Δημοτικά και Γυμνάσια.  Προσφέρει επίσης συνοπτικά προγράμματα και για την προσχολική αγωγή και για την μετα-γυμνασιακή λυκειακή εκπαίδευση.

     Ο παρών τόμος του βιβλίου αποτελείται από μία ενότητα:  «Ενδεικτικά Αναλυτικά Προγράμματα Π.Χ.Τ. κατά Σχολική Βαθμίδα και Τάξη», και συντίθεται από τα εξής δέκα κεφάλαια:  «Προς Ένα Συνολικό Πρόγραμμα Π.Χ.Τ. για Δημοτικά, Γυμνάσια, Λύκεια», «Ενδεικτικά Προγράμματα Π.Χ. για τις τάξεις Α΄, Β΄, Γ΄ του Δημοτικού Σχολείου», «Ενδεικτικά Προγράμματα Π.Χ.Τ. για τις τάξεις Δ΄, Ε΄, ΣΤ΄ του Δημοτικού Σχολείο», και «Ενδεικτικά Προγράμματα Π.Τ. για τις τάξεις Α΄, Β΄, Γ΄ του Γυμνασίου».

     Τα Αναλυτικά Προγράμματα Π.Τ.Χ. που εκπονήσαμε είναι διαβαθμισμένα σε τρία επίπεδα:  προκαταρτικό, προχωρημένο και ανώτερο.  Το προκαταρτικό επίπεδο Π.Χ. περιέχει τρία κεφάλαια που αντιστοιχούν στην Α΄, την Β΄ και την Γ΄ τάξη του Δημοτικού σχολείου.  Το προχωρημένο επίπεδο Π.Χ. - Π.Τ. περιέχει τρία κεφάλαια που αντιστοιχούν στην Δ΄, την Ε΄ και την ΣΤ΄ τάξη του Δημοτικού σχολείου.  Το ανώτερο επίπεδο Π.Τ. περιέχει και αυτό τρία κεφάλαια που αντιστοιχούν στην Α΄, την Β΄ και την Γ΄ τάξη του Γυμνασίου.

     Ως εισαγωγικό κεφάλαιο πριν τα αναλυτικά προγράμματα των εννέα τάξεων προτάσσεται ένα συνοπτικό, συνολικό πρόγραμμα Π.Χ. - Π.Τ. για τα Δημοτικά, τα Γυμνάσια και τα Λύκεια, καθώς και ένα περίγραμμα προγράμματος για το 1ο και το 2ο έτος του Νηπιαγωγείου.  Τα προγράμματα αυτά συνθέτουν μία «πυραμίδα» που αποτελείται από σειρά διαβαθμισμένων δραστηριοτήτων, η οποία εισάγει τους μαθητές στον κόσμο της πράξεως-δράσεως, του τεχνουργείν εύλογα και εύμορφα παιδαγωγικά αντικείμενα.

     Στον τον τόμο αυτό παρουσιάζομε τις επεξεργασμένες προτάσεις μας περί των αναλυτικών προγραμμάτων Παιδαγωγικής Χειροτεχνίας και Παιδαγωγικής Τεχνολογίας, για όλες τις τάξεις της υποχρεωτικής γενικής εκπαιδεύσεως.  Συμπλέκομε τον τεχνικό με τον παιδαγωγικό λόγο και συγκροτούμε ένα αρμονικό παιδαγωγικό αμάλγαμα πρακτικού λόγου, ικανού κατά την γνώμη μας, να επιφέρει τις μορφωτικές αλλαγές και τις επαυξήσεις που χρειαζόμεθα και προσδοκούμε, από τους μαθητές μας του Δημοτικού και του Γυμνασίου για το δικό τους καλό, καθώς και για το καλό της χώρας, που δυστυχώς έχει τόσο χαμηλά κατέλθει στου χρεωκοπημένου κακού την σκάλα τα τελευταία χρόνια.

     Στο τρίτομο αυτό έργο, επιτομή του οποίου είναι αυτός ο τόμος, προβάλλεται η θεώρηση της μαθήσεως και της μορφώσεως των μαθητών αφ? ενός ως μαθητείας εν λόγω διανοητικό και αφ? ετέρου εν έργω διαπρακτικό.  Προβάλλεται επίσης η θετική αξία της εργασίας και αντιπαλεύεται η αρνητική.

     Ο τόμος αυτός συνιστά  μία ανελικτική διάταξη των αναλυτικών προγραμμάτων παιδαγωγικής χειροτεχνίας και τεχνολογίας για το δημοτικό και το γυμνάσιο, μία παιδαγωγικώς οργανωμένη εξελικτική παράθεση των μαθησιακών ενοτήτων, μία πολυτροπική μεθοδολογία θεωρητικών και πρακτικών διερευνήσεων, και  μία ευρύτατη σειρά προτάσεων για την κατασκευή ευλόγων και ευμόρφων αντικειμένων για παιδαγωγικούς σκοπούς.  Ενδιαφέρει ιδιαιτέρως τους εκπαιδευτικούς των νηπιαγωγείων, των δημοτικών και των γυμνασίων, τους μελετητές παιδαγωγούς των αναλυτικών προγραμμάτων, καθώς και τους εργαστηριακούς παιδαγωγούς.  Αποτελεί το ?εφαρμοστικό? μέρος του βιβλίου. 

 

ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΟΙΞΕΤΕ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ  ΠΛΗΚΤΡΟΛΟΓΗΣΤΕ ΣΤΟΝ ΦΥΛΛΟΜΕΤΡΗΤΗ ΣΑΣ(Web browser):

http://nemertes.lis.upatras.gr/jspui/handle/10889/10681

 

 

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΕΣ ΛΕΞΕΙΣ-ΚΛΕΙΔΙΑ :

 

ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ

ΠΑΙΔΑΓΩΓΟΥΣΑ ΤΕΧΝΟΥΡΓΙΑ

ΠΡΑΞΙΟΛΟΓΙΚΗ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ

ΠΡΑΞΙΑΚΟΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΣ ΛΟΓΟΣ

ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ

ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΗ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΚΑΙ ΜΑΘΗΣΗ

ΕΜΠΡΑΚΤΟΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΣ ΛΟΓΟΣ

ΜΑΘΗΣΗ ΚΑΙ ΜΟΡΦΩΣΗ ΔΙΑ ΤΟΥ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΖΕΙΝ ΕΛΛΟΓΑ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΑ

 

Επιπλέον λέξεις- κλειδιά:

αντικειμενο- κεντρική διδασκαλία και μάθηση

ενεργηματική μάθηση

μέθοδος του τεχνικού έργου

προγράμματα ενεργητικής αγωγής για το Νηπιαγωγείο, το Δημοτικό, το Γυμνάσιο

πραξιακός λόγος και ενεργητική μάθηση

το κατασκευάζειν ως τρόπος ενεργητικής εκπαιδεύσεως

διδασκαλία και μάθηση δια του κατασκευάζειν έλλογα αντικείμενα

αναλυτικά προγράμματα παιδαγωγικής χειροτεχνίας και τεχνολογίας

πρακτική νοημοσύνη και πρακτικές εφαρμογές

σχολείο εργασίας και παιδαγωγική τεχνολογία

παιδαγωγικός λόγος και παιδαγωγούσα πράξη

νοείν και ποείν

χειροτεχνικές κατασκευές

βιωματική διδασκαλία και εμπειρική πράξη

δεξιότητες:  μάθηση και εξάσκηση

θεωρία και πράξη της ενεργητικής εκπαιδεύσεως

θεωρητική γνώση και εκτελεστική γνώση

διδασκαλία του εμπράκτου λόγου

έμπρακτος παιδαγωγικός λόγος

μάθηση δια της κατασκευής αντικειμένων

εμπράγματος παιδαγωγία

τεχνολογία και παιδαγωγία

η παιδεία του πολυδύναμου ανθρώπου

ένυλος- έμπρακτος παιδαγωγικός λόγος

παιδεία και τεχνολογία

παιδεία και εργασία

τεχνολογία και παιδαγωγική

χειροποίητη εκπαίδευση

εργαστήριο παιδαγωγικών κατασκευών

λόγος εν έργω

σχολείο της δράσεως- πράξεως

το νηπιαγωγείο του μέλλοντος

το δημοτικό του μέλλοντος

 το γυμνάσιο του μέλλοντος

Πιαζέ και Πολυχρονόπουλος

Ντιούι και Πολυχρονόπουλος

Γκράμσι και Πολυχρονόπουλος

Βιγκότσκι και Πολυχρονόπουλος

παιδαγωγικός τεχνουργισμός ή δομητισμός

constructivism in education

constructionism in education

 

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώσουμε την εμπειρία χρήσης σας. Χρησιμοποιώντας αυτή την ιστοσελίδα αποδέχεστε τους όρους μας. Όχι, θέλω να μάθω περισσότερα.